Principiul 90/10 al lui Stephen Covey

Posted: 4 Martie 2012 in Uncategorized


Sunt intr-o perioada incarcata, trebuie sa iau decizii importante, e o perioada in care e foarte usor sa ma panichez si sa cred ca pana aici a fost totul. Insa eu am incredere, cred in visele mele.

Insa ce ne facem daca reactionam in astfel de situatii complet aiurea si ranim astfel persoanele din jurul nostru? Ce ar fi daca, in ciuda presiunilor pe care le-am simti, ne-am educa modul in care reactionam?!

In cazul in care nu ati auzit de Principiul 90/10 a lui Stephen Covey vi-l relatez eu.

10% din viata este rezultatul a ceea ce ni se intampla, 90% din viata noastra este decisa de modul in care reactionam la ceea ce ni se intampla. Inseamna ca nu avem control asupra procentului de 10% insa avem controlul asupra procentului de 90%. Foarte interesant, nu?

Ne enervam zilnic ca nu vine autobuzul la timp, ca stam prea mult in trafic, ca stam la cozi, ca sistemul nostru este cum este, ca avem politicienii pe care ii avem, ca avem locuinta pe care o avem, ca nu avem sansele pe care ni le dorim si exemple ar fi multe. Daca e o situatia in care nu poti avea controlul gandeste-te cum reactionezi!

Daca cineva iti pune piedici, te lasi antrenat in jocul lor? Daca ti-ai pierdut locul de munca cum reactionezi? Am o prietena care m-a surprins prin reactia ei dupa pierderea locului de munca, e tonica, e optimista, se implica in diverse activitati: face cursuri, se implica in organizarea unor evenimente aniversare si nu se panicheaza.

E convinsa ca viata merge inainte si va aparea si acel job potrivit pentru ea. Si nu va imaginati ca are o situatia financiara buna, ca nu e asa. De multe ori felul in care reactionam in fata unei situatii ne poate face sa pierdem un prieten, sa pierdem un contract, uneori chiar sa ne pierdem pe noi.

Asadar cand incepi sa te agiti in fata unei situatii intreaba-te: oare cum pot reactiona, ce alternative am, am vreun control sau nu am? Aplicarea acestui principiu va poate scimba viata!

Lasă un răspuns

