Adio sunet de sonerie!Eşti in armata acum!

Posted: 6 Ianuarie 2012 in Uncategorized

         

            4 ani de liceu militar s-au scurs pe nesimtite pentru mine.Au trecut “cei mai frumosi ani ai vietii”!S-au dus tezele la romana, s-au sfârsit orele parcă interminabile (pentru mine) de mate,s-a terminat cu simularile,cu bacul,cu admiterea…cu totul!Am început aici,la Sibiu viaţa de student..si nu orice fel de student..ci de STUDENT MILITAR ! Adio ore…aici exista module, laboratoare, seminarii,tabere de instrucţie chiar…ADIO SUNET DE SONERIE care mi-ai fost alături 12 ani din viaţă!

   +„3 septembrie – ziua în care am renunţat la adolescenţă”- asta s-a scris pe site-ul oficial al Academiei (www.armyacademy.ro) …cu alte cuvinte, începănd cu 3 septembrie am „dat cu capul de sus”! Şi acolo, sus, era ceva tare, şi anume Tabăra de instrucţie din Daia.Aici a inceput totul! Aici am învăţat că „P.M.” poate însemna şi altceva decat o prescurtare folosită pe messenger, aici am montat şi demontat..am montat si demontat.. -şi tot aşa-  arma mea, armă care, dacă e să ne luam după spusele celor mai în vârstă, „îţi poate salva viaţa”! Acum nu realizăm acest lucru..dar peste ani..cine ştie ce ne asteaptă pe fiecare!

             În Daia am înţeles cît de preţioasă este o felie de pâine după un modul de tactica, am priceput ca un baton de „Snickers” te ţine în picioare dupa probele de la Educaţie Fizică Militară, am înţeles-pentru a mia oară- că nimic nu este „doar al meu”…poate doar „armamntul individual”..în rest..apa, mâncarea, şerveţelele umede, până şi aparatul de ras..totul se împarte cu cel de lângă tine!

               A fost greu..a fost uşor..puţin mai conteaza acum.Tot ceea ce contează este ca „o fost util,o fost musai de făcut”..ca sa respect graiul din Ardeal. Iar cand  totul părea imposibil, mă gândeam la strămoşii mei care au luptat până la moarte pentru ca noi să putem sta acum „drepţi” în faţa unui drapel al nostru, şi să putem cânta un imn naţional! Şi mă gândeam la EI..şi-mi spuneam ”Dacă ei au putut,eu de ce să nu pot?!Mie îmi este de mii de ori mai uşor!”Şi am răzbit!

           Dacă un nou-născut intra în rândul oamenilor dupa taina Sf.Botez, aşa şi noi am intrat în rândul militarilor dupa Juramantul de pe 25 octombrie!…a dat Domnul şi a sosit şi această zi! Cu această ocazie am „scăpat” şi de prima parte a Pregătirii Militare Generale,care a fost şi cea mai grea..şi cea mai lungă!

           După „înfricoşătoarea Daia” -aşa cum ne era prezentată de colegii nostri mai mari- începerea propriu-zisă a anului universitar, mi-a întărit convingerea că, aici, la Academie, pe lângă „oţelirea braţului şi a inimii” se urmăreşte şi „oţelirea minţii”, pentru ca peste 3 ani, noi, viitorii ofiţeri de comandă ai Armatei Române, să ne putem „împraştia” prin ţară (şi nu numai) oferind mai departe din înţelepciunea primită aici,în Academie. La Breaza, timp de 4 ani, am fost călăuzit de o bucată veche si ruginită (din câte îmi amintesc) de metal, pe care stăteau scrise de decenii vorbele lui Iorga:”Înţelepciunea e a ta doar dacă o dai altuia!” Imi doresc, şi sunt sigur că aşa si este, ca dascălii noştri de acum să respecte cele spuse de Nicoale Iorga.

Comentarii
  1. Luiza spune:

    Foarte frumos ai prezentat. Faci sa para ca armata este usoara, dar stim ca nu este chiar asa :p. Nu am trait pe pielea mea „sindromul armatei”, mi-as dori sa il cunosc, sincera sa fiu, insa doua persoane importante mie l-au cunoscut- una mai putin, alta mai mult- si „traiul” de acolo te induioseaza numai dupa ce nu il mai traiesti. Oricum, felicitarile mele ptr ca esti un aparator al tarii si ptr cuvintele frumoase ce le-ai scris, amintirile tale minunate din copilarie. O seara frumoasa !

Lasă un răspuns

